Nu, gelul poate fi instalat în orice anvelopă, noi sau folosite pentru a o transforma într-o anvelopa auto-etanşanta şi auto-echilibrata.
Un singur tratament este suficient pentru durata viaţa legala a anvelopei, sau pana la inlocuirea ei.
Nu, gelul este inert şi nu afectează anvelopele sau jantele dvs. şi nu trebuie să afecteze garanţia dumneavoastră.
Nu, gelul este TPMS prietenos.
Nu, gelul va sigila 85-95 % din înţepături cu obiecte de max 6 mm care pătrund prin calea de rulare a anvelopelor tale. Perforarile peretilor laterali sau aproape de marginea benzii de rulare nu trebuie să fie niciodata reparate fără consultarea unui atelier de anvelope.
Nu, gelul va echilibra hidrodinamic cauciucurile in mod continuu pe intreaga durata de viaţă a anvelopei. Va ajuta, de asemenei, temperand vibratiile si zgomotul rutier, oferindu-vă o calatorie mai lina.
Nu neapărat. Gelul va îmbunătăţi echilibrul rotii tradiţionale cu greutăţi, şi în multe cazuri vă permite să eliminaţi greutăţile cu totul.
Da, este preferabil iar gelul, împreuna cu azotul, oferă rezultate superioare.
Gelul a fost dezvoltat pentru a lucra si mentine caracteristicile la temperaturi de la -40 ° C la peste 100 ° C.
Gelul actioneaza spre echilibrarea in mod continuu a anvelopelor dumneavoastră cand conduci. O groapa mare, un soc sau în cazul în care vehiculul a fost parcat pentru o perioadă extinsă de timp, poate modifica temporar starea de echilibru. Ruland, gelul se va redistribui din nou, si se va reechilibra în mod activ cu cauciucurile.
Foarte rar. Uneori, atunci când gelul este pompat în anvelope, fibrele utilizate pentru a sigila înţepături, vor intra in valva astfel încât să se creeze un blocaj. În cazul în care acest lucru se întâmplă, se îndepărtează dispozitivul de conectare a pompei la valva, şi se injectează un jet scurt de aer, apoi continuaţi pomparea. Un baton de hârtie sau un obiect similar poate fi folosit pentru a curata valva.
Când doza corectă de gel este instalata, aproape niciodată. Forţa centrifuga generata de rotatia anvelopelor departeaza gelul de valve şi janta. Cu toate acestea, în rara ocazie când gel intra în supapa, se recomandă ca un jet scurt de aer a fi injectat în anvelope pentru a şterge orice gel de pe suprafaţa interioară a valvei.
Nu pompa manuala poate pompa împotriva presiunilor din anvelope pana la cca 60 psi (4 bar), dar este recomandabil de a reduce presiunea la nivel cât mai scăzut posibil.
Gelul este proiectat pentru a echilibra hidrodinamic ansambluri de pneu/roată, reducându-se astfel dezechilibrul şi vibraţiile. Aceste vibraţii cresc temperatura de operare a anvelopei şi promoveaza uzura neregulata a benzii de rulare. Această caracteristică este utilă în special pentru flotele de camioane si remorci. Multe flote de camioane, fac in prezent trecerea de la echilibrarea conventionala cu pulberi, pentru gel, care, ii ajuta să echilibreze anvelopele simultan cu programele lor de întreţinere a presiunii. Clienţii noştri de termen lung au raportat o îmbunătăţire a duratei de viaţă a anvelopelor de până la 25 % sau mai mult.
Gelul este liber de defecte de fabricaţie. Producatorul nu este responsabil pentru orice daune indirecte sau alte remedii si unica obligaţie şi remediere exclusivă a sa este limitata la înlocuirea produsului. Producatorul nu este răspunzător pentru cheltuielile de remorcare, reparare sau înlocuire cauciucuri, sau pentru orice pretentii sau daune, inclusiv orice daune speciale, accidentale sau consecutive sau orice daune la anvelope jante, vehicule, drivere, pasageri, sau orice alte entităţi sau proprietate care decurg din operarea unui vehicul, incapacitatea de a inspecta sau de a menţine anvelopele corect, sau neurmarea instrucţiunilor pentru utilizarea corectă şi alte daune la anvelope.
Verificaţi presiunea recomandata atunci când anvelopele sunt reci.
Nu, gelul nu este recomandat pentru fixare defectelor in perete lateral . O puncţie în peretele lateral al unei anvelope tratate cu gel, va continua la scurgeri de aer. Nici un etansant nu poate sigilia eficient înţepăturile in peretele lateral, indiferent de ceea ce unii producători pot pretinde. Verificaţi anvelopele în mod regulat. În caz de tăieturi, lovituri, galme, daune pe flanc sau pierderi continuu de aer , mergeti la un service de anvelope.
Da. Gelul imbraca suprafaţa interioară de rulare a anvelopei. Cand anvelopa se roteşte, presiunea din cauciucuri si forta centrifuga împing gelul la puncţie. Cand anvelopa flexeaza şi se extinde gaura, fibrele intra in cavitatea puncţiei. si formează un dop flexibil similar în acţiune cu cea a unui baraj de castor. În cazul în care vehiculul nu este rulat , acolo nu va fi nici forta centrifuga nici flexia pentru a ajuta gelul sa intre şi sigileze cavitatea puncţiei.
Gelul va sigila înţepături multiple in zona benzii de rulare a anvelopei. Numărul de înţepături care pot fi sigilate nu pot fi prestabilit, iar factori cum ar fi dimensiunea şi vârsta cauciucului , latimea benzii de rulare, dimensiunea punctiei, presiunea de aer din cauciucuri, temperatura anvelopelor şi viteza vehiculului pot afecta rezultatele.
Nu folosi o camera în anvelopa tubeless ca un substitut pentru o reparaţie adecvată.
Un plug în sine este o reparare inacceptabila. Repararea materialului folosit – de exemplu, o “combinaţie patch şi plug-in” reparaţie – trebuie să sigiliu interior, de linie şi completaţi prejudiciului pentru a fi considerată o reparare permanente. Gelul repara înţepăturile pentru durata de viaţă a anvelopei, deoarece sigileaza cavitatea punctiei din interior spre exterior. Gelul nu va interfera cu utilizarea de prize convenţionale şi petice.
Gelul trebuie să fie instalat în jante care sunt în stare bună sau curatate de praful de acoperire. În caz contrar, gelul se va lipi de orice suprafaţă ruginita împiedicand răspândiriea ruginii. Cu toate acestea, rugina va contamina produsul care, va deveni mai puţin eficient. Culoarea produsului contaminat cu rugina se va schimba, de asemenea, la o nuanta de roscat.
Presiunea aerului, greutatea vehiculelor şi forţa centrifugă sunt toate necesare pentru ca gelul să lucreze eficient.
Atunci când o punctie nu este sigilata în mod corespunzător, a se verifica urmatoarele:
1) Cantitate insuficientă de gel; punctionarea obiectului este în afara ariei de acoperire a gelului; separarea benzii de rulare, scurgeri de valve, perforare perete lateral; obiectul de punctionare este gras sau lubrefiat; obiect de punctionare prea mic – largiti gaura cu un alezor sau un obiect mai mare; punctionarea obiect prea mare decât ceea ce sealantul este proiectat pentru a sigila;
2) Contaminarea interiorul anvelopei cu apa din cauza sursei de aer excesiv de umede şi/sau alti contaminanţi în interiorul anvelopei;
3) Obiectul de punctie a fost în anvelopă pentru o lungă perioadă de timp. În cazul în care un obiect a fost într-o anvelopă pentru o lungă perioadă de timp, cauciucul ia forma obiectului. Acest lucru se întâmplă deoarece isi pierde elasticitatea, iar când obiectul este îndepărtat, o gaura deschisa rămâne în loc de o leziune inchisa. Acesta este un motiv de ce este atât de important să verificaţi anvelopele cu regularitate pentru punctionarea obiecte. Pentru a pecetlui o astfel de puncţie, reumflati cauciucuri şi rulati cu maşina până anvelopa se încălzeşte. Acest lucru va ajuta anvelopa in redobandirea elasticitatii. Procesul de reumflare si conducere poate fi necesar să fie repetat de până la trei ori.
4) A fost vehiculului condus odată ce obiectul a fost eliminat? În cazul în care vehiculul nu este condus imediat, anvelopa pierde presiunea de aer şi puncţia nu poate fi sigilata în mod corespunzător.
5) A fost gelul utilizat ca o reparare după pana? Gelul este conceput pentru a fi folosit ca un preventiv, şi nu este recomandat pentru utilizarea în aplicaţii în cazul în care anvelopa a fost deja înţepata. Totusi, in cazul în care gelul este adăugat la o anvelopă după ce un obiect deja a înţepat anvelopa:
a) obiectul este încă în anvelopă: nu se elimina obiectul. Pompati doza Severe (Off road) in anvelopa. Conduceti vehiculul minim 10 km pentru a asigura distribuirea completă a produsului. Îndepărtaţi obiectul şi conduce–ti vehiculul cel puţin 5 km. Asiguraţi-vă represurizarea. Este necesar sa evitati conducerea cu anvelopele dezumflate. Procesul de presurizare/conducere poate fi necesar să se repete până la de 3 ori înainte ca puncţia sa fie sigilata.
b) obiectul nu mai este în anvelopa: pompati doza Severe (Off road) în anvelope. Conduceti vehicolul pentru un minim de 10 km pentru a asigura distribuirea completă a produsului. Reumflati cauciucurile şi rulati cu maşina până ce anvelopa se încălzeşte.
Este important să recunoaştem că nu toate vibratiile vehiculului sunt legate de echilibrul din cauciucuri. Următoarele sunt câteva dintre motivele pentru care o anvelopa poate fi vibratoare în direcţia sus-jos:
În cazul în care anvelopa vibreaza lateral (deteriorate), sunt posibile următoarele cauze:
În cazul în care dozajul Severe sau Off-Road Formula este folosit, este posibil să apară unele vibraţii la viteze peste 65 Km/h.